Porządek obrad
1.
Otwarcie i stwierdzenie prawomocności posiedzenia.
2.
Przyjęcie porządku posiedzenia.
3.
Przedstawienie informacji w sprawie:
1)
stanu bezpieczeństwa publicznego na terenie Miasta i Gminy Sztum za rok 2018,
2)
działalności Straży Miejskiej w Sztumie za rok 2018,
3)
działalności Ochotniczych Straży Pożarnych za rok 2018 w zakresie ochrony przeciwpożarowej w gminie- pkt 3/2 i 3 przedstawi Wojciech Bednarski starszy Inspektor Straży Miejskiej.
4.
Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Miejskiej w sprawie :
1)
określenia metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty- przedstawi Małgorzata Surdyka, kierownik Referatu ds. Podatkowych,
2)
odstąpienia od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy lub najmu na czas nieokreślony na nieruchomości stanowiące gminny zasób nieruchomości,
3)
oddania w użyczenie nieruchomości gruntowych o numerze 400/5 oraz 401/4 położonych w obrębie II m. Sztum, na rzecz Sztumskiego Centrum Kultury w Sztumie,
4)
oddania w użyczenie na czas nieokreślony lokalu użytkowego znajdującego się w budynku przy ul. Słowackiego 4 w Szumie na rzecz Regionalnego Stowarzyszenia „Prometeusz” w Sztumie,
5)
sprzedaży nieruchomości oznaczonej nr 6 położonej w obrębie Sztumskie Pole na poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej oznaczonej nr 7,
6)
przyjęcia Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Sztum w latach 2019 -2025”- pkty 4/2- 6 referuje Iwona Wyżykowska, kierownik Referatu Planowania Przestrzennego i Majątku
7)
przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta i Gminy Sztum na rok 2019,
8)
określenia przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest miasto i Gmina Sztum, udostępnionych dla operatorów i przewoźników oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów,
9)
zmiany uchwały w sprawie zatwierdzenia statutów sołectw z terenu Gminy Sztum,
10)
zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych oraz określania jej przebiegu- pkty 4/7- 10 referuje Marcin Lipiński, kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa.
11)
zatwierdzenia Wieloletniego Planu Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych i Kanalizacyjnych na lata 2019-2020,
12)
nie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego- pkty 4/7- 12 referuje Marcin Lipiński, kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa.
5.
Zapytania i wolne wnioski.